Thursday, January 12, 2012

Lahirnya Seorang Puteri.. (bhg-3..final???)

(sambungan dr eps-2...)

….dengan megah, bangga dan riaknya (hehehee) aku melangkah klua dr labor room. kat luar koridor hospital tingkat 2 tu aku menapak lg sambil ushar kiri kanan, line clear ke tak. malam ni bulan sabit, langit cerah secerah2nya. sunyi & tenang sgt2. hmmm... hospital kosong dengan org. ada guard makcik india sorg sj, tgh syok layan tido lepak kat luar labor room. aku jalan lg skit kedepan sambil genggam tangan ni, aku lompat tinggi2 pastu melalak "YESSSSSSSSSSSSSSSS!!!!! YEAHHHH!!!" gaya Malaysia br menang worldcup. terkejut india td, tp aku wat bodo terus turun tangga gi surau kat bawah. hilang smua masalah dunia time ni. ambik handset, aku msj satu dunia kabar gembira nih.

dh puas tafakur, doa, solat syukur (aku tak tau niat mcmn, tp buat sj niat lillahitaala). hmmm, aku tgk cermin dlm surau tu, muka setepet aku ni xtau la knp berseri-seri sgt mlm ni. syok sgt kot agaknya. aku klua surau naik balik gi tingkat 2 tunggu nurse panggil nak azan. hehehe, jmp lg guard td, tp dia dh xtido dah. terkejut kot bom jatuh td. " you pny anak sudah klua ka? apamacam, ada ok ka? laki ke pompuan" aah, lupa plk aku nk kompomkan laki ke pmpn. "dah settle dah. pmpn kot. td pun xsempat nk check laki ke pmpn". "ini you pny anak 1st ka? congrate la suda jadi bapak" sambil senyum2. "aah, anak sulung. tu yg bapak dia jadi pelik skit tu. heheh. tq auntie"

xlama pastu, nurse klua panggil masuk suh gi azan. aku pun masuk la dalam, kali gaya jalan dah tukar. gaya jalan bapak nk gi melawat anak dia, machonya kalah hero hisdustan. hehehe. izatie diorg letak atas satu mesin yg aku xtau apa jenis. hmmm, lg skali xtau nk karang ayat mcmn aku rs time ni bl First Time face2face tgk muka anak dara aku sorg nih. kalah pandangan cinta pertama ms ngn ibu dia dulu. hahaha. mata dia dh bulat time ni, melilau2 tgk sekeliling.
aku dtg dekat sebelah tepi dia. macam tau2 abah dia dtg, dia terus pandang aku sambil bg senyuman paling best didunia. pergh terkedu beb, jantung ni mcm berenti, lutut rasa lembik, suam satu badan, mata ni terus lembab. tgk, btp besarnya kuasa Allah, nikmat xterkata yg sorg anak blh bg kat sorg bapak, dengan hny sebutir senyuman.

aku tak sure, sama ada masa yg berenti (time froze) atau aku yg bergerak sepantas cahaya (Einstein theory: at speed of light, u can stop the time). sunyi, tenang, aku rasa mcm malam tu aku dgn dia sj kat dunia ni. tp sbg bapak yg super cool, xleh sgt excited smp meleleh2 ni. ckp a skali. aku senyum balik sambil kucup dahi dia. terus aku laungkan azan kat telinga kanan & iqomat kat telinga kiri. reaksi izatie plk ms tgh azan tu, diam & suka. dgr dgn penuh hikmah kot =). abihtu aku tenung dia puas2 tercari2 rp sp yg ada kat situ. Yess, she got my sexy eyebrows. hehehe. lalu aku pun puji la dia, "aloo-loo, comeinye anak abah ni =))" huih, lg kuat dia senyum kena puji. xnak moment terindah tu termiss, aku mintak gak izin ngn nurse utk ambik gamba. heheh, sebaik nurse sporting.

dgn lens 50mm, aku snap dengan penuh perasaan. hahah ada ke ayat mcmni? agak pandai jg la budak kecik ni posing dok goyang mata tgk camera, sengih2, mnguap, kenyit2 mata. aku dibuai alam mimpi~~~. bila nurse tu tgk aku dh macam naik syeikh, "dah ke belum? nak hantar bg susu pulak nih. esok2 la plk sambung ye". hehehe terasa mcm kena perli aku pun tersengih2 simpan camera dalam bag blk. sblm klua dr bilik tu, rasa mcm nk peluk dukung je bdk kecik nih bw g jalan2 cameron highlang ke, hokaido ke dsb. sebaik baru klua sejam lebih.

(gamba plg aku suka skali, sempat rakam dia kenyit mata kt aku =)))

ala2 filem melayu sikit, aku melangkah klua bilik, nurse tolak izatie masuk dalam. aku tgk dr jauh.. xpo, smua dh slamat. Bye bye izatie, esok abah dtg lg ye… aku tipun wife tny kabar dia plak. hahaha, bleh plk lupa kat bini sendiri. adooo, teruk sungguh... dia ckp mcm lama lg klu nak tunggu, hr pun dh lewat. pastu mcm xleh msk dh wat malam2 ni kn datang esok pg. dh xada benda nk dibuat, aku pun beransor balik rumah nk tido. tido yg paling best skali malam tu, senyum smp ke pagi =))....

dh la kot crita psl hr tu. Xkan nk sambung story smp pagi esok aku sarapan roti, pg kedai mamak blablabla… kesimpulannya, hmm… banyak bapak yg ada anak, tp xsmua berpeluang tgk dia klua. Ramai yg dapat tgk, tp xramai yg dapat lebih dr sekadar tengok. Sikit sj yg dapat lebih, TAPI aku sorg sj malam tu yg dapat smua tu, pada satu haribulan satu di tahun baru =) I feel sooooo speciiiaal~~~~~~ best moment ever =)))

.

0 comments:

FOLLOW THIS BLOG =)

<@@@@@@script language="JavaScript" src="https://sites.google.com/site/adiwira/adibottomleft.js" type="text/javascript"> <@@@@@@script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://img26.imageshack.us/img26/1446/transp2.gif") fasdfdfsadf fasdfdsf fsf

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP